sobota, 24 sierpnia 2019

Szakszuka

Taka szakszuka trochę "spolszczona" idealnie nadaje się jako danie na śniadanie,obiad lub kolację .
Jest to również idealne danie dla IO bo zawiera warzywa,białko i tłuszcze.

Ja swoją szakszukę przygotowuję z następujących składników:(porcja dla 2 osób)
1 cebula
1 papryka(może być zarówno czerwona lub żółta)
1 pomidor 
3-4 pieczarki (opcjonalnie)
4 jajka
oliwa
przyprawy:sól,pieprz,kumin mielony
Na patelni wlałam 1-2 łyżki oliwy i podsmażyłam cebulę pokrojoną w kosteczkę,następnie dodałam paprykę również pokrojoną w kosteczkę poddusiłam to wszystko jakieś 3minuty.
Teraz jak ktos chce moze dodać pieczarki obrane również pokrojone w małe talarki.
Jesli nie chcesz dodawać pieczarek to tak jak ja dodaj pokrojone w kostkę pomidory i chwilę to podduś ,aby woda z pomidorów wyparowała.
Teraz na tym etapie dodałam przyprawy.
Na samym końcu na to wszystko wbiłam po 2 jajka (na osobę ) i wszystko to przykryłam pokrywka (nie mieszaj już tego tak jajka muszą być widoczne).
Jak białka zaczęły się  ścinać (białko musi być ścięte ,a żółtko miękkie)wyłączyłam gaz i na wierzchu wsypałam szczypiorek (lub co tam masz akurat w lodówce,ale do tego Mi najlepiej pasuje szczypiorek)  .
I to już koniec delikatnie wyłożyłam szakszukę na talerze.
Danie mi bardzo przypadło do smaku i robię go jak tylko mam więcej czasu z rana(bo ja dobrze się czuję po śniadaniach białkowych).
Masz inny sposób przygotowywania szakszuki to napisz w komentarz,z chęcią zapoznam się nim i go wypróbuję.








Życzę smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...