sobota, 5 sierpnia 2017

Zdrowa lekkość brzucha-Robynne Chutkan

Jakis czas temu w Biedronce zakupiłam książkę pod wielce wymownym tytułem -Zdrowa Lekkość brzucha-tak naprawdę myślałam ze jest to książka o odchudzaniu(dlaczego ten tytuł mi się z tym skojarzył tego już nie pamiętam ?) i położyłam ja na półkę jak to się mówi aby ja przeczytać  "na później".
Zakupiłam razem wtedy dwie książki jedna już tu zrecenzowałam, a była to książka -Magdaleny Makarowskiej- Zdrowe koktajle(jeśli nie czytaliście mojej  recenzji owej książki to zapraszam link    )-po przeczytaniu w/w książki czas przyszedł na przeczytanie tej książki o której chce tu napisać parę slow .


Książka "Zdrowa lekkość brzucha"jest to dość gruba książka bo zawiera aż 374 strony,napisana jest przez lekarza gastroenterologa(to specjalista chorób układu pokarmowego) panią Robynn Chutkan i w bardzo ,ale to naprawdę w bardzo przystępny sposób przybliża czytelnikowi wszystkie sprawy gastryczne.
W części pierwszej pani doktor przypomni nam -"Skrócony kurs trawienia"-i rozdziały  takie jak... :Co nam burczy w brzuchu? oraz Korki na magistrali pokarmowej.......
W drugiej części dowiemy się "Co zepsuło sie w naszym brzuchu", a z ciekawych rozdziałów owej części na wspomnienie zasługuje rozdział który pomoże wyjaśnić coś wiece niż w tytule" Czyżby to była celiakia? i często ostatnio diagnozowane Zespól jelita drażliwego? pani doktor wyjaśnia tu w bardzo przystępny sposób jak dalej postępować kiedy już mamy rozpoznana w/w chorobę?
W trzeciej części odpowiada na pytanie co zrobić aby osiągnąć tytułową lekkość brzucha?

Jak dla mnie książka ta jest napisana bardzo lekkim językiem ,zrozumiałym dla każdego czytelnika,ja się od niej nie mogłam odciągnąć (a ze dziennie choć  godzinę swojego czasu postanowiłam poświecić na przeczytanie książki ) to powoli nie łapczywie wczytywałam sie w porady pani doktor i czym byłam dalej od początku tym owa książka stawała się dla mnie bardziej ciekawsza,także z czystym sumieniem mogę ja polecić każdemu czytelnikowi ,kto choć trochę interesuje sie własnym zdrowiem i chce sobie pomoc samemu wdrażając w czyn ostatni rozdział książki a mianowicie "Dziesięć dni do lekkości brzucha"w tym rozdziale sa przepisy na łatwe dania dzięki którym osiągniemy wymarzona lekkość brzucha.

Zacytuje trochę zdań z owej książki ,aby jeszcze lepiej zobrazować o czym pisze pani doktor-"Dbanie o lekkość swego brzucha to sposób na życie , a nie cel do jednorazowego osiągnięcia.Szczerze wierze,ze jeśli cierpisz na wzdęcia czy dowolna inna formę przeciążenia układu pokarmowego ,na stronicach tej książki odnajdziesz swoja wewnętrzną lekkość."To łatwe do przestrzegania podejście pomoże każdemu w zdrowy sposób rozstać sie z wzdęciami,wypłukać toksyny i pozbyć się balastu trawiennego.

Najlepszym sposobem ,żeby uniknąć wzdęć,zaparć,odbijania i dyskomfortu w brzuchu jest zapewnienie równowagi w swoim przewodzie pokarmowym.

To były dwa cytaty pochodzące z owej książki ,myślę ze warto sięgnąć po owa książkę ,chociażby z takiego powodu aby przybliżyć sobie obraz jak działa i funkcjonuje nasz przewód pokarmowy.


Jak to jest w zwyczaju podaje link do Ceneo ,gdzie można ta książkę zakupić jak najtaniej.ceneo


Zycze miłej lektury owej książki ,bo chyba warto wiedzieć więcej ????,np. jak funkcjonuje nasz przewód pokarmowy opisany oczami lekarza gastroenterologa.

Książkę tę zakupiłam za własne pieniądze,nikt mi jej nie przesyłał do recenzowania.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...