środa, 17 kwietnia 2019

Śledzie z ajvarem

Szukając(w necie)  bez przerwy nowych potraw na śledzie natrafiłam na śledzie z ajvarem i pomyślałam sobie dlaczego by i tego przepisu nie wypróbować ,a ze miałam ajvar (co prawda nie ostry jak było na  blogu ale zwykły ajvar to i tak postanowiłam zrobić w/w śledzie).

Do przyrządzenia w/w śledzi zużyłam:
500g matiasów
1 cebula
1 liść laurowy
2 ziarenka ziela angielskiego
oliwa
słoiczek koncentratu pomidorowego
2-3 łyżki ajvaru
przyprawy:sól,pieprz,papryka w proszku słodka
woda
2-3 łyżki miodu

Matiasy wymoczyłam z nadmiaru soli (ja wylewałam kilka razy wodę).
Jak już nie czułam w nich smaku soli osuszyłam w ręczniku kuchennym i pokroiłam na mniejsze kawałki.
Cebulę pokroiłam na kosteczkę i na dno garnka(lub patelni ale głębszej) wlałam z łyżkę oleju ryżowego następnie dodałam cebulę i chwilkę to podsmażyłam(ok. 5 minut) ,ale nie spiekłam i później oddałam ziele i listek ,a następnie wody (nie gorącej) .
Gotowałam to wszystko ok.5 minut .
Następnie dodałam   koncentrat pomidorowy i ajvar i przyprawy oraz miód(proszę tyle dodawać koncentratu i ajvaru żeby miało to smak,myślę ze jak się doda ajvar pikantny to będzie ostrzejsze w smaku i wtedy mniej i przypraw trzeba dodać,ale tu specjalnie nie pisze ile dodać koncentratu i pieprzu ani papryki bo każdy dodaje tyle do swojego smaku) chwile to razem pogotowałam (tak z 4 minuty).
Odstawiłam na bok żeby przestygł.
Do słoika wrzucałam kolejno matiasy kawałki i zalewę z koncentratu i ajvaru,a następnie zakręciłam słoik i wstawiłam go do przegryzienia sie do lodówki.
Jak dla mnie to na 2 dzień już się super matiasy przegryzły wiec wyłożyłam je na talerzyk żeby zrobić zdjęcie(bo wiem z doświadczenia ze matiasy z czym by nie były szybko znikają ).
W domu mówią ze były najsmaczniejsze jakie do tej pory robiłam? ,następnym razem zrobię z ajvarem ostrym (już nawet go kupiłam) zobaczymy jakie te będą w smaku.
Co by nie mówić i tak jak spotkam na necie jakiś inny przepis na matiasy to na pewno go wypróbuję i tu na blogu tym się podzielę.
Polecam smaczne matiasy i szybko się je robi.






Życzę smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...